niedziela, 20 lipca 2014

Top 10: Najlepsze książki na lato

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. [źródło: KREATYWA]





Dziś przyszła pora na 10 najlepszych książek na lato. Przedstawię kilka moich propozycji, są to bardzo lekkie powieści, idealne na plażę czy na popołudnie spędzone na tarasie. Wprawdzie w lecie nie ograniczam się do lektury tylko tego typu powieści, ale moim zdaniem jest to idealna pora na przeczytanie czegoś lekkiego, a nawet odmóżdżającego. Kolejność jest oczywiście przypadkowa. :)


Jennifer E.Smith - Serce w chmurach
To lekka i niezwykle przyjemna opowieść o miłości nastolatków. Pokazuje, że każda minuta w naszym życiu jest niezwykle cenna i uświadamia, że zawsze ponosimy konsekwencje naszych wyborów.








Ann Brashares - Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów
Jedna z moim ulubionych książek z okresu dzieciństwa. Akcja każdej z czterech części rozgrywa się na wakacjach, podczas których cztery przyjaciółki przebywające na wakacjach w różnych częściach świata wymieniają się dżinsami przynoszącymi szczęście (dziwne jest tylko to, że na wszystkie pasują jak ulał). To książka z morałem, nie jest pusta i mimo upływu lat nie da się o niej zapomnieć.






Jessica Brody - Klub Karmy
Nie mogę nie wspomnieć o książkach J. Brody! Lekka, przyjemna (te epitety często się będą dzisiaj powtarzać) lektura na lato pokazująca, że nie warto życzyć źle innym, bo zła karma zawsze powraca.








Jessica Brody - 52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca
Kolejna książka tej autorki, która musiała znaleźć się w dzisiejszym notowaniu. Podobnie jak Klub Karmy jest to krótka i leciutka historia, ale również skłania do refleksji.








John Green - Papierowe miasta
Jak zwykle nie mogło zabraknąć tu Greena. Tym razem nie mówię (jak zwykle) o Gwiazd naszych wina, ale o Papierowych miastach. Moim zdaniem ta powieść jest słabsza od GNW, ale i tak ją polecam, bo słabsza nie znaczy zła. Ogromnym plusem tej powieści jest styl autora. Nie czytałam książki po angielsku, ale mam nadzieję, że tłumaczenie niemal w stu procentach odzwierciedla oryginał.






Eva Voller - Magiczna gondola
Książkę tę czytałam wprawdzie w zimie, ale uważam, że idealnie nadaje się na upał panujący w ostatnich dniach. Akcja ma miejsce na wakacjach, więc czego chcieć więcej. Poza tym mamy tu dużo zwrotów akcji i przepiękne opisy XV -wiecznej Wenecji.







Sara Shepard - Pretty Little Liars
Kto nie zna cyklu o 4 przyjaciółkach szantażowanych przez tajemniczego A.? Liczy sobie już kilkanaście tomów, ja wprawdzie czytałam tylko kilka, ale polecam go na wakacje, ponieważ to świetna pora na przeczytanie tak dużej liczby części.








Beata Pawlikowska - Blondynka na Jawie
Jeśli tak jak ja spędzacie wakacje w mieście lub jedziecie tam, gdzie byliście już setki razy, polecam lekturę książek podróżniczych, dzięki nim możecie poczuć się tak, jakbyście przeżywali właśnie szaloną przygodę!








Kerstin Gier - Trylogia czasu
Uwielbiam motyw podróży w czasie, a tego co dzieje się w tej trylogii nie da się opisać w dwóch słowach, trzeba ją po prostu przeczytać.






Maureen Johnson - 13 małych błękitnych kopert
Czytałam te powieść kilka lat temu, ale wciąż siedzi w mojej głowie, gdy myślę o lekturach na lato. Nie pamiętam zbyt dobrze fabuły, ale było w niej bardzo dużo podróżowania, tajemnic związanych z czytaniem kolejnych listów, a zakończenie bardzo mnie zaskoczyło. Może nadszedł czas, żeby ją sobie przypomnieć?







Dajcie mi koniecznie znać, jakie Wy książki polecacie na lato. ;)

* Zdjęcia pochodzą z www.lubimyczytac.pl oraz z Google Grafika



6 komentarzy:

  1. Zgodziłabym się zdecydowanie z Trylogią Czasu :) Z Twojej listy może mi się uda w wakacje przeczytać Greena.

    OdpowiedzUsuń
  2. O Trylogia czasu <3 Ale mnie się kojarzy z jesienią, bo dostałam dwa tomy na urodzinki i zaczytywałam się w październiku tą serią. Dla mnie lekturami kojarzącymi się z wakacjami są zdecydowanie książki Canavan.

    OdpowiedzUsuń
  3. czytam tylko całą trylogię czasu oraz magiczną gondolę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno byłyby to książki idealne na lato! :D
    Ja jednak wybrałabym inne zastawienie - te, które obecnie czytam lub mam w planach!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko Czerwień rubinu, ale kiedyś miałam ochotę na Serce w chmurach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Serce w chmurach to super książka, zgadzam się! :)

    OdpowiedzUsuń