środa, 10 kwietnia 2013

Liebster Award po raz drugi:)

Witajcie! Przychodzę dziś z kolejną odsłoną Liebster Award. Pierwsza dostępna TU. Nominowana zostałam przez Clary, za co bardzo serdecznie dziękuję. Wielokrotnie mówiłam, że uwielbiam różnego rodzaju Tagi i zabawy, więc z przyjemnością odpowiem na kolejne pytania. Nie będę jednak nominować następnych osób, ponieważ większość znanych mi blogerów brała już w niej udział. Nie przedłużając, zabieram się za odpowiadanie;)








1. Najlepsza bajka z dzieciństwa?
Nie przypominam sobie konkretnego tytułu, ale wiele lat temu na urodziny dostałam od rodziców książkę: wielką, grubą, przepiękną oraz o niezwykłym zapachu, która mieści mnóstwo bajek. Mam ją do dziś i traktuję ją z ogromnym sentymentem, jest już trochę sfatygowana, ale to właśnie dzięki niej poznałam najpiękniejsze baśnie. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że to była moja pierwsza książka;)

2. Najlepsza książka z dzieciństwa?
Ooo, przez przypadek odpowiedziałam na to pytanie powyżej, ale nie mogę zapomnieć również o "Dzieciach z Bullerbyn". Kocham tę książkę i z rozrzewnieniem wspominam jej bohaterów.

3. Wolisz narrację trzecioosobową czy pierwszoosobową?
Wolę pierwszoosobową, ponieważ dzięki niej mogę lepiej "zżyć" się z bohaterem. Choć trzecioosobowa mi nie przeszkadza;)

4. Od jakiej książki rozpoczęło się Twoje szaleństwo czytelnicze?
Niestety nie pamiętam, ponieważ czytam można powiedzieć od zawsze, ale najbardziej w pamięci utkwiły mi "Dzieci z Bullerbyn", o których wspominałam.

5. Ulubiony film nakręcony na podstawie książki?
Teraz przychodzi mi do głowy jedynie "Trzy metry nad niebem", choć książki nie czytałam i nie mam porównania. Podobała mi się również ekranizacja "Igrzysk śmierci".

6. Ile miałaś lat, gdy przeczytałaś pierwszą książkę?
Tego również niestety nie pamiętam, ale nauczyłam się czytać w wieku 5 - 6 lat, dlatego sądzę, że pewnie wtedy.

7. Czy próbujesz napisać coś sama?
Na chwilę obecną nie.

8. Książka, której najbardziej pragniesz to...?
Gdybym chciała wymienić wszystkie książki, które "najbardziej" pragnę, to pewnie zdenerwowani wyłączylibyście mojego bloga i już nigdy na niego nie weszli, bo jest ich tyle, że mnie pisanie o nich, a Wam czytanie zajęłoby wieki. Ale chyba tak naj najbardziej na dzień dzisiejszy marzę o "Wróżbiarzach" Libby Bray, choć pewnie w następnych tygodniach coś nowego przykuje moją uwagę.

9. Jaki książkowy bohater byłby Twoją wymarzoną drugą połówką?
Zdecydowanie Jace z Darów Anioła C. Clare. Kocham go! Jeśli czytaliście choć jedną część tej serii, to wiecie, o czym mówię. Nie pogardziłabym również Dymitrem z Akademii Wampirów.

10. Piosenka, z którą jest związana Twoja najlepsza przygoda książkowa.
Jakoś nigdy nie wiążę książek z piosenkami, więc nie mam takiej.

11. Ulubiony autor/autorka.
Trudno mi wybrać jednego, więc wymienię kilku: Kerstin Gier, Camilla Lackberg, Richelle Mead, John Flanagan, Libba Bray... i może jeszcze Meg Cabot.

Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca moich wypocin, dziękuję za uwagę i pozdrawiam:)


8 komentarzy:

  1. Shane z Morganville jest lepszy od Jace'a moim zdaniem skromnym :) Ale Lightwood tez niczgeo sobie, ostra konkurencja!
    Tez kocham Dzieci z Bullerbyn i bardzo mnie dziwiło, gdy moja siostra miała to na lekturę i nie chciało jej się czytać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre odpowiedzi ;) trochę się zakrecilam i przeniosłam się ze strony ksiazki-na-podłodze na spetana-przez-ksiazki, niestety Google + zabily moja umiejętność czegokolwiek xd więc z Malwiny przechrzcialam się na Clary, wolałam Cię o tym poinformować :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, przepraszam Cię bardzo, nie zauważyłam zmiany:( Ale już poprawiam:)

      Usuń
    2. Nic nie szkodzi ;) i bardzo dziękuję :)

      Usuń
  3. Też bardzo lubię Richelle Mead i Meg Cabot :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jakie czyjego autorstwa baśnie to były?
    Ooo Jace jest kochany. <3 Dymitra też bardzo lubiłam, ale w 3 i w szczególności w 4 części przegrał dla mnie z Adrianem. x3
    Ooo uwielbiam panią Mead i Flanagana. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest zbiór baśni różnych autorów, takich najbardziej znanych, np. Andersen czy braci Grimm;)
      A Adriana też uwielbiam ♥

      Usuń