niedziela, 8 kwietnia 2012

Kim Harrison - Strażniczka Aniołów Mroku

Autor: Kim Harrison
Tytuł: Strażniczka Aniołów Mroku
Seria: Madison Avery tom 2
Oryginalny tytuł: Early to Death, Early to Rise
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 240
Data premiery: 10.08.2010













Strażniczka Aniołów Mroku to druga część cyklu, który opowiada o dziewczynie, która nie żyje. Dokładniej mówiąc, "żyje" tylko jej dusza, ponieważ jej ciało zaginęło, kiedy została zabita przez Kairosa - Strażnika Czasu Ciemności.

Kim są Strażnicy Czasu? To ludzie, którzy decydują o tym, kto ma żyć, a kto nie. Strażnik Czasu Ciemności, kiedy zauważy, że jakiś człowiek chce zrobić coś złego, skrzywdzić innych ludzi (często nieświadomie), zsyła Aniołów Śmierci, aby go zabić, ponieważ uważa, że lepiej, żeby zginął ten jeden człowiek niż cierpieli inni. Natomiast Strażnik Czasu Światła uważa, że każdy ma prawo do poprawy, do wyboru i nie powinien umierać z powodu popełnionego błędu. Wtedy przydziela mu anioła stróża, który ma go chronić przed aniołem śmierci. Strażnicy Czasu stoją po dwóch stronach barykady, jest to istna walka z czasem, kto pierwszy dokona tego, co miał w zamiarze, ten wygra. Mają oni wiele przydatnych zdolności na przykład zatrzymywanie czasu czy odczytywanie przyszłości.

Madison, po śmierci Kairosa wbrew swojej woli zostaje nowym Strażnikiem Czasu Ciemności. Nie chce jednak działać tak, jak robili to jej poprzednicy. Chce dać "celowi" możliwość wyboru poprzez uświadomienie mu skutków popełnionego czynu. Jej chęci spotykają się z dezaprobatą i wątpliwościami w powodzenie, zarówno serafinów, czyli jej szefów, jak i jej przyjaciół. Chce jednak im udowodnić, że jest to dobry pomysł.
Wraz z przyjaciółmi ma do wykonania misję. Ktoś chce wgrać do szpitalnego komputera wirus, przez który może zepsuć się system, a w konsekwencji umrzeć wielu pacjentów. Jednak kto to jest? Madison spotyka Ace'a, który jest zazdrosny o sukcesy swojego przyjaciela. Ale czy to na pewno on? Dziewczyna ma wiele wątpliwości, ale wkrótce wszystko się wyjaśni.
Pojawia się też nowa, bardzo interesująca postać - Paul - chłopak, który w przyszłości ma zostać nowym Strażnikiem Czasu Światła, a który właśnie się uczy wielu magicznych sztuczek. Ma on jednak wątpliwości, czy na pewno chce nim być, czy wierzy w ideę wyznawaną przez Strażników Czasu. Mam nadzieję, że w kolejnej części jego postać trochę bardziej się rozkręci.

Jakie były moje odczucia podczas czytania tej książki? Powiem tak: pierwszą częścią, która czytałam już dawno temu, byłam zachwycona i do dzisiaj miło ją wspominam. Ale niestety, ta część była trochę gorsza od swojej poprzedniczki. Ale na szczęście tylko TROCHĘ. Na początku była nudnawa, ale szybko akcja się rozkręciła i powieść mnie wciągnęła.

Warto też wspomnieć o rzeczy, która bardzo mi się spodobała w tej serii, a mianowicie o obecnym motywie walki dobra ze złem. Jest on spotykany w wielu książkach, praktycznie w każdej, ale w tej jest szczególnie ciekawy, ponieważ obie strony nie są do końca dobre ani do końca złe. Ci "dobrzy" popełniają złe czyny i na odwrót. Przykładem jest tu sam obecny Strażnik Czasu Ciemności - Ron - który oszukuje i zdradza. Choć teoretycznie powinien być uosobieniem dobra i boskości.

Polecam tę książkę wszystkim, którym znudziły się romanse, wampiry i tego typu sprawy. Ale nie tylko, jeśli lubicie takie rzeczy, tak jak ja zresztą, to będzie do miła odskocznia. Radziłabym zacząć jednak od pierwszej części, ponieważ tak będzie się lepiej w tym wszystkim połapać. A, i w książce "Bale maturalne z piekła", której nawiasem mówiąc nie polecam, znajduje się opowiadanie, które jest takim prequelem do tej serii, opowiada na bieżąco, jak doszło do śmierci Madison. W części pierwszej jest tylko taki "powrót do przeszłości", wspomnienie tych wydarzeń.

Ocena: 8/10

Seria Madison Avery:
1. Umarli czasu nie liczą
2. Strażniczka aniołów mroku
3. Nadejście aniołów mroku 

P.S. Zmieniłam nazwę bloga, bo tamta jakoś tak... mi się nie podobała. mam nadzieję, że ta będzie lepsza:)

6 komentarzy:

  1. Chętnie, ale najpierw muszę dorwać pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o niej... kiedyś chciałam bardzo przeczytać, ale nie wiem czemu tego nie zrobiłam ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o niej, ale ciągle coś mnie odciąga...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, zdecydowanie nie moja tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra przeczytała pierwszą część i z tego co pamiętam - chyba podobała się jej. Może kiedyś sięgnę w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Nie było złe, ale dobre też nie bardzo. Niemniej następną częśc pewnie kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń